500nm

Start   10 września 2017 o godz. 12:00

ZAWODNICY

PREZENTACJE STARTUJACYCH SKIPPERÓW I JACHTÓW BĘDĄ UZUPEŁNIANE WRAZ ZE ZGŁOSZENIAMI

LISTA STARTOWA DO EDYCJI 2017:

Nrimię i nazwisko / JACHTfotoTEAMGRUPA
1Jacek Zieliński / "Quick Livener" Sigma 362warmińsko-mazurskieORC
2Radosław Kowalczyk / "CALBUD" MinizachodniopomorskieMINI
3Mirosław Zemke / "Hobart" Dehler 41warmińsko-mazurskieORC
4Witek Nabożny / "DEXXTER" Dufour 82 GLpomorskieORC
5Władysław Chmielewski / "BUENA" Beneteau First 27.7zachodniopomorskieORC
6Przemysław  Skibiński / "VECTOR BALTICA" Vector 10pomorskieORC
7Leino Svensson / "Atomic" Mini 6.50SwedenMINI
8Grzegorz Rokita / "XELA" X 402pomorskieOPEN
9Piotr Parzy / "Hadron" Banner 34zachodniopomorskieORC
10Aleksandra B. Emche / "S/Y Kosia III" Delphia 40.3kujawsko-pomorskieOPEN
11Jerzy Matuszak / "Dancing Queen" Dehler 46wielkopolskieORC
12Ryszard Drzymalski / "Konsal2" Slotta 40pomorskieOPEN
13Grzegorz Rać / "Trygław" Dracowarmińsko-mazurskieORC
14Zenon Jankowski / "OCEANNA" Outborn 39wielkopolskieORC
15Marcin Wroński / "Fidoo" Mini 650dolnośląskieMINI
16Robert Gwozdz / "Smoke" Dufour 310pomorskieORC
17Mateusz Kubik / "Errislannan" Sigma 3800DmazowieckieORC
18Artur Burdziej / "LOXA" X-79zachodniopomorskieORC
19Tomasz Ładyko / "Double Scotch" Sadler 32mazowieckieORC
20Morten Bogacki / "Mojo" ClasseMini - Pogo2GermanyMINI
21Paweł Biały / "Zezowate Szczęście" B31kujawsko-pomorskieOPEN
22Maciej Krzesiński / "MARY LOU" Defender 27pomorskieORC
23Jacek Chabowski / "POLLED 2" COBRA 33pomorskieORC
24Maciej Szubski / "s/y OPOLE" D37 GTopolskieORC
25Dawid Gondek / "Polished Manx2" Beneteau First 40,7dolnośląskieORC
26Michaś Weselak / "" mini 650pomorskieMINI
27Witold Małecki / "PGO GoodSpeed" Dufour 34wielkopolskieORC
28Claus Pedersen / "Grand Danois" Classe Mini Pogo 2DenmarkMINI

Archiwum list startowych

SYLWETKI ZAWODNIKÓW I JACHTÓW


Jacek ZIELIŃSKI — startuje od pierwszej edycji, trzykrotny triumfator Bitwy o Gotland w 2012, 2014 i 2015 roku. Członek Klubu Żeglarzy Samotników, założyciel portalu żeglarskiego Sailbook.pl, organizator najdłuższych polskich regat pełnomorskich Sailbook Cup, współwłaściciel sklepu żeglarskiego Maristo.pl. Ideologicznie związany z Prywatnym Związkiem Żeglarskim. Na koncie ma trzy tytuły Mistrza Polski, w tym jeden Mistrza Polski Samotników, rozegranych podczas Bitwy o Gotland 2015. Nieoceniony KO-wiec, koneser dobrych trunków i pięknych kobiet.

s/y QUICK LIVENER – Sigma 362, zbudowana w Anglii w roku 1987 bardzo dzielna jednostka przystosowana do pełnomorskiej żeglugi. Wiele udanych startów i sukcesów w regatach (m.in. Mistrzostwo Polski).

Piotr PARZY – adept sztuki żeglarskiej, realizujący się w najbliższym mu dziś temacie – żeglarstwie samotniczym. Zawodowo związany z administracją morską. W Bitwie po raz trzeci. W 2016 tuż za podium w kategorii ORC. W tym roku ma na koncie bardzo udany start w Quantum Danmark Rundt Singlehand – najdłuższych na Bałtyku regatach samotników.

s/y HADRON (Banner 34) – duńska konstrukcja z lat 80tych. Jest to rodzinna wersja innego, szybkiego Bannera 33. Długość 10,25m, rok prod. 1988. Jednoosobowo cały czas nieokiełznany….

Ryszard DRZYMALSKI – doświadczony żeglarz, kolejny z rodziny tych, którzy zachwycili się żeglarstwem samotniczym. Wielokrotny uczestnik imprez regatowych – SailBook Cup, Polonez Cup. Zaangażowany społecznie w promocję żeglarstwa wśród pomorskiej młodzieży. W Bitwie po raz czwarty, oczywiście w barwach Zespołu Pomorskiego.

s/y KONSAL 2 – jacht typu Slotta 1200. Turystyczna jednostka przeznaczona raczej do pływania załogowego. Mimo to cały poprzedni sezon przygotowywana do samotniczej żeglugi. Uwieńczeniem przygotowań był start w Bitwie o Gotland – Delphia Challenge 2016. W tym roku kolejna próba dla tego jachtu.

Claus PEDERSEN – Duńczyk, od zawsze związany z morzem, zaczynał od Optymistów i klasy Laser. Z racji zawodu ojca, już jako dziecko okrążył ziemię drogą wodną (Maersk Line). Od kilku lat startuje w regatach single-handed. Uważa, że taki wyścig jak Bitwa, to bardziej walka z samym sobą niż z innymi zawodnikami. Nie może się doczekać startu i spędzenia kilku dni solo na morzu. Liczy, że wpadnie w dobry, wspólny rytm z jachtem. Ucieszy go samo ukończenie Bitwy, o innym wyniku nie myśli.

s/y GRAND DANOIS –  seryjny jacht klasy Mini650 / POGO2, wymagający technicznie i fizycznie, szczególnie pod wiatr i w warunkach silnowiatrowych. Konstrukcja POGO2 jest twarda jak czołg. Morze prędzej wykończy człowieka niż ten jacht.

Aleksandra B. EMCHE  – O sobie samej mówi zawsze, że jest żeglarzem. Z morzem związana już od ponad 10 lat. Lubi nowe wyzwania i każdą jednostkę pływającą. Prowadzi jako kapitan zarówno mniejsze jachty, jak te większe (Zawisza Czarny). Etatowy Kapitan Opiekun S/Y Mokotów. W Bitwie o Gotland – Delphia Challenge już po raz trzeci.

s/y KOSIA III – Delphia 40, rocznik 2007, wersja armatorska z krótkim kilem. Od lat penetruje najdalsze zakątki Bałtyku. Doskonale sprawuje się w żegludze pełnomorskiej. Długość 11,95 m, powierzchnia ożaglowania 65,5 m2.

Tomek ŁADYKO — zwolennik żeglarstwa zimnego – czyli bałtyckich i polarnych wypraw na s/y Isfuglen. W czasie, gdy jacht odpoczywa, on realizuje prywatne marzenia – starty samotnicze. Uczestnik Bitwy o Gotland – Delphia Challenge od 2015 r. Zdobywca nagrody imienia Edwarda „GALE” Zająca w edycji 2016r.
s/y DOUBLE SCOTCH – konstrukcja (Sedler 328) opisana przez Yachting Monthly jako konstrukcja która zachwyci najbardziej wymagających sterników. Idealne połączenie szybkości i dzielności morskiej.

Morten BOGACKI — urodzony w Niemczech, mimo młodego wieku (31 lat) niezwykle doświadczony żeglarz. Wyrósł na Optymistach i 470, na których był blisko kwalifikacji na Olimpiadę. Pływał też na 505, aby w końcu trafić na Mini650. Pochodzi z żeglarskiej rodziny, w 2014 roku ukończył wraz ze swoim ojcem regaty MiniFastnet. Uważa, że trasa i formuła Bitwy jest wprost stworzona dla klasy Mini.

s/y MOJO – Classe Mini650, seryjna konstrukcja POGO2


Krzysztof FOJUCIK — od żeglowania na  jeziorach- Zalew Koronowski – do samotnego żeglowania po Bałtyku- kilkuktornie startował w regatach Polonez Cup. Zwycięzca Bitwy o Gotland -Delphia Challenge 2015 w klasie OPEN z czasem 80:09:00

s/y OFO – jednostka typu Dufour 405. Kilka sezonów żegluje po Bałtyku. Jacht zdecydowanie przygotowany do rodzinnej żeglugi ale umożliwiający samotne starty

Radosław KOWALCZYK – W roku 2011 ukończył mordercze regaty samotnych żeglarzy MINI TRANSAT w klasie Mini650 (Francja-Brazylia 8000km). W 2013 roku zajął wraz z Wojtkiem Szporm 3 miejsce w legendarnych regatach UK Fastnet. We wrześniu 2015 roku ponownie wystartował w Mini Transat, lecz w drugim etapie musiał się wycofać z regat tracąc swój ultranowoczesny jacht. W Szczecinie krąży o Radku plotka, że podobno nigdy nie zakłada kapci.

s/y CALBUD – jacht klasy Mini650 Proto, zbudowany w stoczni Yacht Service

Paweł BIAŁY — żeglarz z zamiłowania. W morzu zauroczony od ponad 15 lat. Od najmłodszych lat związany z Harcerskim Ośrodkiem Wodnym w Funce. Zawodowo i powtórnie życiowo związany z harcerstwem. Zimnolubny i nienawidzący upałów. To jego drugi start w Bitwie.

s/y ZEZOWATE SZCZĘŚCIE – Klasa B-31 projektu BROSTRÖM & GRANDIN, długość 9,33 m., rok produkcji 1977, a więc lekko przed 40-urodzinami. Jednostka dzielna i szybka.

Jerzy MATUSZAK — żeglarz – pasjonat. Jak podkreśla żeglarstwu poświęca mu każdą wolną chwilę. Ma za sobą wiele rejsów w tym m.in. wokół przylądka Horn, na Antarktydę i w regatach Sydney – Hobart na jachcie Selma Expedition. Samotne żeglowanie daje mu dużo satysfakcji i dlatego chciałbym poświęcać mu coraz więcej czasu. Zwycięzca m.in. Pucharu Bałtyku Południowego w klasie OPEN w 2015 roku. Mistrz Polski ORC w 2017. W Bitwie o Gotland startuje po raz drugi.

s/y DANCING QUEEN – jacht zaprojektowany przez biuro projektowe Judel/Vrolijk&co wyprodukowany w stoczni Hanse. Pływa po Bałtyku od 2015 roku z dobrymi wynikami regatowymi.

Grzegorz RAĆ – żegluje od 30 lat, pływa gdzie się da i kiedy się da, ale doświadczenie w samotnej żegludze ma znikome i na krótkich trasach. Zawsze chciał spróbować dłuższego pływania solo i na swój debiut wybrał Bitwę o Gotland.  Przyznaje, że nie bez znaczenia jest fakt, że regaty te są świetnie zabezpieczone, a i towarzystwo doborowe. Zafascynowany jachtem S/Y TRYGŁAW, na którym startuje. Najchętniej by na nim zamieszkał na stałe.

S/Y TRYGŁAW – jacht typu Draco, znana i ceniona polska konstrukcja inż. Edwarda Hoffmana. Jedyna drewniana jednostka w stawce. TRYGŁAW został zbudowany w szczecińskiej stoczni jachtowej imienia Leonida Teligi w 1976 roku. W 2014 przeszedł gruntowny remont. Jednostka posiada kilka udogodnień dla solo-żeglarza (np. autopilot, rolowaną genuę i system prostego refowania grota), ale ma też utrudnienie w postaci baksztagów.

Przemysław SKIBIŃSKI – pod żaglami od 5 roku życia czyli już ponad 40 lat. Jego ulubioną formą realizacji pasji są regaty. Startował m.in. na Bałtyku, Północnym, Norweskim, Śródziemnym i Karaibach. Od dwudziestu kilku lat patentowany kapitan. Weekendowo realizuje wyprawy mieczówką z Górek na Hel. Zimą ze znajomymi na katamarany na Karaiby, Seszele czy Polinezję. Prywatnie tata 18 letniej Natalki.

s/y VECTOR BALTICA II – nowa jednostka typu Vector 10 zwodowana w 2015 roku. Jest to konstrukcja znanej szczecińskiej stoczni Yacht Service, która wyprodukowała jak na razie tylko dwie sztuki. Jacht jest jednostką turystyczną o charakterze sportowym, chętnie wybierany przez zawodników do startów single i double handed.

Witek NABOŻNY – zawodowo od zawsze związany z morzem, a z żeglarstwem od kilku lat. Dwukrotnie brał udział w Sailbook Cup i Polonez Cup, zwycięzca Gdynia Doublehanded 2016. W Bitwie o Gotland – Delphia Challenge debiutuje jako samotnik.

s/y DEXXTER – Dufour 382 GL. Turystyczny jacht z regatowymi predyspozycjami. Zwodowany we wrześniu 2015 r. Jego armator i sternik Witek mówi, że jest ‚Spełnieniem marzeń’.

Piotr FALK – żegluje od 16-tego roku życia. Do tego w jaki sposób żegluje pasuje najlepiej określenie „turystyka regatowa bez zadęcia”. Rodzinne pływanie po Bałtyku dzieli z udziałami w regatach. Zwycięzca regat Polonez Cup w 2013 r. Trzecie miejsce w tych samych regatach w 2014 r. Uczestnik Bitwy w 2015 r. (2-gie miejsce).

s/y BLUESinA – jacht (Hanse 331) zbudowany w niemieckiej stoczni Hanse Yachts A.G. z rodowodem szwedzko-fińskim. Zaprojektowany przez znakomitego szwedzkiego konstruktora (Hakan Södergren) i budowany początkowo jako Finngulf 33 w Finlandii. Szybka jednostka o pięknych proporcjach i dużej dzielności morskiej.

Maciej KRZESIŃSKI – z morzem związany od dziecka i wychowywany w środowisku w którym „morskość” płynie we krwi. Po dłuższej przerwie wrócił do żeglowania i stara się być na wodzie tak często, jak to możliwe. Na Bałtyku najczęściej pływa sam, a ostatni dłuższy rejs to udział w SailBook Cup (jako jeden z 3 samotników). Do Bitwy staje po raz drugi. Pierwszej próby nie ukończył, awaria pokładowej elektryki zmusiła go do wycofania się. W tym roku zdeterminowany dotrzeć do mety.

s/y MARY LOU – typ Defender 27. Konstrukcja holenderska 31.7 m2 ożaglowania. Konstrukcja leciwa, bo ponad 30 letnia ale dbam jak o własną żonę wiec dostosowane minimalym wysiłkiem, aby móc pływać po wszelkich zakątkach Baltyku.

Zenon JANKOWSKI – żegluje od 16 roku życia, obok latania jest to jego największa pasja, którą zaszczepił również rodzinie. Na s/y Selma Expedition opłynął Horn oraz startował w regatach Sydney- Hobart. W 2003 roku zajął I miejsce w Regatach Samotników Memoriał Leonida Teligi. Najwięcej satysfakcji z „wyczynów regatowych” dało mu III miejsce w Bitwie w 2015 r.

s/y OCEANNA – jacht typu Outborn 39 jest turystyczną niemiecką konstrukcją z lat osiemdziesiątych, pływa od 2001 roku. To bardzo dzielna jednostka traktowany przez Zenona jak członek rodziny.

Marcin WROŃSKI – morskie żeglowanie zaczął od rejsu swoją Sportiną po morzu śródziemnym, potem przerzucił się na większe jachty i rejsy kapitańskie. Żeglarz z ogromną pasją do morza i uporem w działaniu. Dwa lata przygotowywał się do walki w Bitwie na jachcie klasy mini 6.50. W 2016 z sukcesem w niej wystartował. W tym roku ponownie staje w szranki.

s/y FIDOO – mini 6.50 o numerze klasowym 029 z uchylnym kilem i mieczami zbudowany w 1989 roku (proj. Fauroux). Jest historią oceanicznego ścigania. Kilkukrotnie startował w regatach Mini Transat, Mini Fastnet, Transgascogne, goszcząc na pokładzie światowe sławy. Pomimo lat Fidoo ślizga się po falach tak samo dobrze jak 20 lat temu. Potwierdza to tegoroczne 3 miejsce w Sailbook Cup.

Marek MARCINKOWSKI – żeglarz pasjonat, który każdą wolną chwilę spędza na wodzie. Z żeglarstwem związany od ponad 40 lat. Zawodowo poprawia uśmiech swoim pacjentom. Wielokrotnie startował z sukcesami w Polonez Cup i SailBook Cup. W 2015 roku zdobył Mistrzostwo Zatoki Gdańskiej w ORC. Doświadczony samotnik, ma na koncie wiele startów, to jego druga Bitwa.

s/y ZENA II – Comet 36 S to szybka i piękna jednostka włoskiego konstruktora Sergio Lupoli zwodowana w 2012 roku. Zena II przeszła wiele udoskonaleń pod okiem Marka, który włożył w to całe serce. Jacht przystosowany jest do żeglugi pełnomorskiej wyposażony w najnowocześniejszy osprzęt żeglarski i nawigacyjny.

Michał WESELAK – zapalony miłośnik klasy Mini 6.50, na której żegluje z powodzeniem od zeszłego sezonu pokonując blisko 2000 mil. Samotnie ustanowił rekord transy Świnoujście – Gdańsk (26 h). Stały bywalec regat SailBook Cup i imprez towarzyskich. W Bitwie startuje już po raz trzeci, w tym drugi raz na Mini.

s/y OCEAN 650 – jacht klasy mini 6.50 o numerze klasowym 790, zbudowany przez Radka Kowalczyka w 2006 roku. Kieszonkowa rakieta projektu Dudle Dix uczestnicząca w wielu oceanicznych i morskich regatach: Mini Transat, Mini Fastnet, Transgascogne, Bitwa o Gotland, SailBook Cup, Polonez. Na jego pokładzie Michał w końcu oświadczył się Agnieszce, potem Ocean 650 powiózł ich do samego wesela.

Joanna PAJKOWSKA – najbardziej doświadczona żeglarka wśród uczestników tegorocznej Bitwy. Wielokrotnie startowała w oceanicznych regatach m.in. OSTAR, Transat Jacques Vabre, Two-star, EDS Atlantic Challenge. W tym roku wygrała stanęła na najwyższym podium regat TWO-STAR. Kilkukrotnie opłynęła przylądek Horn. W latach 2008-2009 odbyła samotny rejs dookoła świata. W sumie ma za sobą ponad 200 tys mil pod żaglami.


Mateusz KUBIK – żeglarz i podróżnik. Pływa jachtami mniejszymi i większymi od 15 roku życia. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt tysięcy mil i opłyniętą północną półkulę. W tym roku wystartował w słynnych regatach Fastnet. Na co dzień, jak nie dostarcza jachtów, zajmuję się zawodowo kawą i pracą ze smakiem. W Bitwie po raz drugi.

s/y ERISLANNAN – jacht konstrukcji brytyjskiej znanej stoczni Marine Project w Plymouth klasy Sigma 36ODD. Klasa powstała w 1989 z myślą o regatach FASTNET. Projektant David Thomas został wybrany z grona kilku cenionych konstruktorów przez Royal Ocean Racing Club (RORC).

Władysław CHMIELEWSKI – Tradycje żeglarskie wyniósł z domu, gdzie rodzice i starsze siostry żeglowali. W wieku kilku lat tata, znany szczeciński kapitan jachtowy, przyprowadził go na przystań JK AZS i powiedział: „Będziesz żeglował na optymiście”. W wieku 23 lat uzyskał stopień JKŻB. Trzykrotnie uczestniczył w The Cutty Sark Tall Ships’ Races. Od 2011 roku startuje solo. W 2017 roku wyznaczył sobie cel zdobycia „Korony Bałtyku” w jeden rok, tj.  start w pięciu bałtyckich regatach samotników, o długości trasy nie mniejszej niż 100 Nm. W trakcie realizacji tego wyzwania  wywalczył upragniony Puchar Poloneza.

S/Y BUENA – Seryjny jacht Beneteau First 27.7 świetnie nadaje się do żeglugi załogowej jak i samotniczej. Na kursach spinakerowych, potrafi osiągnąć prędkości kilkanaście węzłów. Bardzo dzielny i wygodny jacht, prawdziwy rodzinny cruiser – racer.

Maciej SZUBSKI (vel Kpt Baryłka) – doświadczony żeglarz morski, który ma za sobą  wiele pokonanych mil, a teraz chce sprawdzić swoich sił w żeglarstwie samotniczym. W 2017 roku zdobył 2 miejsce w klasie Open w regatach SailbookCup 2017. W 2016 roku ukończył na V miejscu w grupie ORC Double regaty Polonez Cup, a miesiąc wcześnie podczas regat SailbookCup zdobył I-sze miejsce w grupie OPEN-2. Właśnie te starty pozwoliły mu dobrze poznać jacht, na którym w tym roku wystartuje w Bitwie. Maćka cechuje świetne poczucie humoru i doskonała atmosfera panująca na jachtach w rejsach z jego udziałem.

s/y OPOLE – Delphia 37 GT, łódka od kilku lat dostosowywana do samotnej żeglugi, przygotowana do startu w regatach oceanicznych OSTAR.

Witold MAŁECKI – Poznaniak reprezentujący barwy ProData Sailing Team. Zaczął żeglować ponad 30 lat temu gdzieś na Mazurach a niedługo później odkrył morze. Kolekcjonował mile na Bałtyku, Morzu Śródziemnym, Morzu Północnym i Atlantyku. Przy okazji odwiedził kilka ciekawych miejsc, w tym Spitsbergen oraz Wyspy Zielonego Przylądka. Żeglarsko zakochany w Bretanii. Ma za sobą dwa starty w Regatach Poloneza: w 2013 roku 2gie miejsce w KWR (samotnicy) oraz w 2015 roku 2gie miejsce Open II (samotnicy). Ściga się również na małych mieczowych łódkach Nautica 450. Witek jest członkiem zespołu muzyki żeglarskiej Grupa Trzymająca Ster oraz autorem kilku piosenek żeglarskich. W Bitwie po raz drugi. Startował w 2015 roku na jachcie ProData (Mini 650) z kilkoma przygodami. Jego łódka straciła płetwę sterową jeszcze przed osiągnięciem Gotlandii. Płetwa została wymieniona na zastępczą w trakcie przymusowego pit-stopu w Visby. Niestety wytrzymała tylko 2 godziny szybkiej żeglugi na genakerze i zniknęła w morzu. Wtedy pojawił się pomysł, żeby zbudować na wodzie zastępczą płatwę z niekoniecznie potrzebnego miecza rufowego. Pomysł i realizacja były na tyle skuteczne, że Witek i Mini650 sprawnie dopłynęli do mety w Gdańsku.

PGO Good Speed  – Dufour 34P zwodowany w 2007 roku.  Łódka, która pływa z bardzo dobrym skutkiem w załogowych regatach ORC. Mistrz Polski ORC 2017. Pierwszy raz wystartuje z samotnym żeglarzem na pokładzie!

Galeria