500nm

Start   19 września 2021 o godz. 12:00

4 „Anioły Bitwy” w osłonie regat ! Dołącz do załogi !

23 sierpnia 2017

W tym roku, w związku z rekordowo liczną flotą samotników, mamy też wzmocnioną flotyllę jachtów osłonowych, zwanych przez bitewnych Wojowników „Aniołami”. 10 września wraz z zawodnikami wystartują cztery jednostki osłonowe. Trwa kompletowanie załóg. To niezwykła okazja uczestnictwa w Bitwie o Gotland, bieżący kontakt z zawodnikami i ogromna dawka emocji. 

s/y Hallelujah – Delphia 46DS, flagowa jednostka naszego tytularnego sponsora. Z pokładu s/y Hallelujah, kpt. Krystian Szypka będzie zarządzał komunikacją i bezpieczeństwem regat.
kontakt: Krystian – krystian@oceanteam.pl,
tel. 501 664 314

s/y Copernicus – legendarny jacht, który opłynął świat w wokółziemskich regatach Whitbread Round The World Race.
koszt:  250zł plus składka do kasy jachtowej
wolne miejsca: TAK
kontakt: Robert – vipozuna@gmail.com,
tel. 501 574 086

s/y Tornado – Conrad 54, znany i szybki jacht z Gdyńskiego Jachtklubu Marynarki Wojennej „Kotwica”.

koszt całkowity: 730 zł
wolne miejsca: TAK
kontakt: Przemek tel. 604-597-010

s/y Oiler – typowy pełnomorski regatowiec, uczestnik ostatnich Mistrzostw Europy ORC i regat Unity Line.
wolne miejsca: TAK
koszt: 150zł / doba, planowane 4 dni
kontakt: Maria – 501 105 65,
Marek – 666 611 220

 

Czego się spodziewać?

Stojąc za sterem jachtu, w tych samych warunkach co uczestnicy regat, możesz sprawdzić swoje możliwości, możesz na chwile stać się jednym z nich, a wrześniowy Bałtyk potrafi być kapryśny. Nasłuchując komunikatów radiowych, będziesz miał możliwość pomóc uczestnikom w razie potrzeby, albo wesprzeć ich miłym słowem. Nastaw się na spędzenie w morzu kilku dni, bez zawijania do portu. To na pewno będzie prawdziwa morska przygoda.

Zadania jachtu osłonowego:

  • utrzymywać pozycję w przydzielonej strefie i w bliskości zadanej grupy zawodników. Często trzeba będzie wręcz wyhamowywać prędkość, co jest dość specyficznym przeżyciem
  • regularnie wywoływać jachty zawodników wg ustalonej procedury i w ustalonych godzinach i w razie braku kontaktu z danym zawodnikiem podjąć odpowiednie kroki sprawdzające
  • przekazywać informacje na jachty (pogoda, ostrzeżenia) i z jachtów (zgłoszenie problemów, relacje zawodników) 
  • prowadzić 24h/dobę nasłuch, konieczna jest wachta radiowa
  • w razie potrzeby udzielić pomocy jachtom tego wymagającym